HAPPY BIRTHDAY JIM!!!

Hihi vilket sammanträffande. Jim Carrey fyller 47 år idag. Som av ett sammanträffande hade Jim Carreys film "Yes Man" äntligen premiär här. Så det blir på något sätt mitt sätt att fira hans födelsedag. Ännu mer publiksiffror till hans film. För hans filmer har gjort mitt liv ljusare många gånger. Så rätt att jag fick ett erbjudande att se en nertankad version precis innan så skulle jag aldrig få för mig att se den på annat sätt än på bio. Jim Carrey är fortfarnde det geni han alltid varit. Och 2009 kommer att fortsätta med att vara hans år av framgång. Han är nästan 50 och fortsätter ändå att ge oss underbara rollgestaltningar. Och man märker faktiskt på hans ålder att han mognar. Den ena rollen blir intressantare än den andra. Han väljer sin roller med omsorg. Han är så rik så att hans tidigare framgångar har gett honom tillräcklig inkomst för mer än ett liv. Ändå fortsätter han för att han brinner för det han gör och tycker att det är kul och det smittar verkligen av sig i hans filmer.

Och han är en beundrandvärd person som tagit sig från botten och nått framgångar som man inte trodde var möjligt. Som rena askungensagan. Men lätt har det inte ens varit mitt upp i succé. Han har kämpat sig igenom manodepressivitet. Gått på procak. Slutat med det och lever nu ett lyckligt liv. Är förälskad på riktigt denna gång.

Så jag säger bara lycka till Jim. Fortsätt att skänka oss glädje med det du gör så länge du bara orkar. För du hjälper så många människor med att bara vara den du är.


Kommentarer
Postat av: Anonym

=)

2009-01-17 @ 15:37:06
URL: http://mixii.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0